Printscreen Cara Mudah #2

Printscreen Cara Mudah #2

Assalamualaikum

Okey, now aku tunjukkan cara printscreen yang kedua pula. Cara ini agak complicated daripada yang ini.Tapi sebenarnya mudah juga.

Software needed : Snipping Tool 

Steps :

1. Buka bahagian yang nak di-printscreen. Step ini jangan tinggal. Kalau tak susah nak printscreen.

2. Buka Snipping Tool. Aku tak pasti sama ada semua laptop atau komputer ada benda ini. Kalau takda, tak boleh buat ya.

Printscreen Cara Mudah #2
Yang aku bulatkan itu Snipping Tool 

3. Bila dah buka Snipping Tool, akan muncul kotak kecil macam ini.

Printscreen Cara Mudah #2


4. Tekan New. Dan skrin akan jadi kelabu. Macam ini.

Printscreen Cara Mudah #2


5. Now, guna kebijaksanaan dan kreativiti hampa untuk crop mana-mana bahagian yang hampa mahu. Contoh, aku crop dekat bahagian apps itu. So, dia akan jadi macam ini.

Printscreen Cara Mudah #2


5. Save!

Okey, jadi tak? Kan aku kata cara ini rumit sikit. Tapi lebih berkesan kalau hampa nak printscreen benda yang spesifik. Macam yang aku buat itu.

Selamat mencuba!

Till then. Wallahualam.

Amira

Amira. Reaching seventeen. She loves black, white and grey. A nerd who always dream to be with her oppa(s) eventhough she knew it was a total trash.

1 comment:

Instagram