Kyuhyun is Back

Kyuhyun is Back

Assalamualaikum

Waa, teruja gila aku semalam bila tengok MV baru Kyuhyun dah released. Bukan satu, tapi dua! Alang-alang dah habis exams, berjimba sakanlah aku nampak gayanya. 

Okey, buat yang tak tahu, sebenarnya aku peminat tegar Kyuhyun sejak Kpop mula menjajahi hidup aku masa Form 1 dulu. Lama dak? Walaupun dah banyak jumpa group-group dan soloists baru, tapi belum ada yang mampu tandingi Kyuhyun bagi aku. Aceh -,-

Tahun ini adalah tahun ketiga Kyuhyun released album/mini-album. Dan, semua lagu Kyuhyun semuanya best sangat! Kalau hampa minat lagu-lagu ballad, yang lembut-lembut gitu, boleh la dengar lagu-lagu Kyuhyun sebab semuanya memang ballad. Kyuhyun tak rap ><

So, disebabkan aku teruja dan tak nak rasa teruja seorang-seorang, jom terjah dua MV baru Kyuhyun xD






So, bantulah Kyuhyun menaikkan views boleh? 

Dua MV ini sebenarnya berkait. Tengok Blah Blah dulu baru tengok Still okey? 

Blah Blah menceritakan seorang Kyuhyun yang sedang bersiap-siap nak pergi jumpa girlfriend dia iaitu aku. Mulanya tak faham juga. Sebab tiba-tiba saja dia duduk dalam kedai gunting rambut, siap shaving bagai (padahal muka dia memang dah licin -,-). Then, adalah scenes dia dengan girlfriend dia. Aku tak tahu siapa. Macam pernah tengok tapi entahlah. Dan, klimaks MV ini bila Kyuhyun involved dalam accident. Berdasarkan komen-komen, dia dikatakan meninggal dalam accident itu. Tsk tsk. Sedih lel.

Still pula macam sambungan bagi Blah blah. Yang ini makin teruk aku tak faham. So, tengok komen-komen lagi. And again, komen-komen cakap dalam MV ini pula dia hantu. Kyuhyun tak boleh move on dengan cinta dia kat girlfriend dia. Meanwhile, perempuan itu dah ada boyfriend baru, I guess. Dalam MV ini boleh tengok Kyuhyun menangis. Agak awkward sebab Kyuhyun yang fans kenal bukan crybaby. But he done a good job as an actor.

Kesimpulan yang aku dapat buat, dua MV ini memang sedih sangat. Accident itu mengingatkan fans tentang apa yang jadi dekat Kyuhyun back then in 2007. Dia berjaya survived dan jadi Kyuhyun yang sekarang. Chubby ya Rabbi T_T

Dan, semua lagu Kyuhyun memang pasal cinta yang tak kesampaian.

For this 2 MVs, rating aku 9/10 :)

Here are other two of his MVs :






Enjoy! :)

Till then. Wallahualam.

p/s : Happy Birthday Leo ! 

Amira

Amira. Reaching seventeen. She loves black, white and grey. A nerd who always dream to be with her oppa(s) eventhough she knew it was a total trash.

No comments:

Post a Comment

Instagram